Irodalmi értékek és túrázás Erdélyben és Biharban

1. május 10-13-ig a 7. osztály Erdélyben és Biharban kirándult.

Az 1. napon 6 órakor indultunk, hogy 11 órakor felkeressünk egy nagyváradi iskolát. Itt találkoztunk diáktársainkkal és bemutattuk nekik Hevest és iskolánkat. Ezután Nagyvárad belvárosába mentünk, ahol sétát tettünk a Brémer téren, a Szent László téren és a régi magyar paloták között.

Ellátogattunk a római katolikus székesegyház előtt álló Szent László királyunk lovas szobrához is. A székesegyház mellett található Petőfi Parkba szintén elmentünk. Itt Bethlen Gábor, József Attila és Petőfi Sándor szobraival fényképezkedhettünk. Majd délután a nagyszalontai Csonka-toronyban látható Arany Emlékpark kiállításban gyönyörködtünk. Ezután Várasfenesen elfoglaltuk a szállást és megvacsoráztunk a Boros Panzióban. Majd a közeli focipályához mentünk. Itt a fiúk fociban legyőzték az erdélyieket.

1. napon a várasfenesi környék leggazdagabb tájházát a György István – Népismereti Otthon kiállítását tekintettük meg. Majd kirándulást tettünk a Várasfenesi Várromhoz. Később Köröstárkányban Gábor Ferenc neves író és helytörténész mesélt nekünk az ottani szokásokról, hagyományokról. Ezután leróttuk tiszteletünket az 1919. áprilisi román vérontás áldozatai előtt.

Délután egy magyarremetei, XIII. századi református templomot tekintettünk meg. Ezek után a Mézgedi-cseppkőbarlangban tettünk látogatást, ahol egy fiatal dámszarvas is csatlakozott hozzánk. A nap végére Vasaskőfalvára érkeztünk, ahol elfoglaltuk következő szállásunkat az Anett Panzióban.

A 3. napon a Pádis-fennsíkon kezdtünk. Először is a Galbena sziklaszirtjeit tekintettük meg. Majd 2 órát túráztunk szakadó esőben az Eszkimó-Jégbarlanghoz, de az zárva volt. Így visszafordultunk, amit újabb 2 óra gyaloglás követett.

Délután elmentünk ajándékokat vásárolni, majd estére visszatértünk az Anett Panzióba.

A 4. napon elsőként Nagyváradra érkeztünk. Itt hosszú sétát tettünk a helyi vár meglátogatása során. Majd ezután Érmindszentre látogattunk, ahol az Ady Endre szülőházában, a költőnk személyes tárgyaiból berendezett kiállítást szemlélhettük meg, majd szobrát megkoszorúztuk. Délután Nagykárolyba utaztunk, kirándulásunk utolsó helyszínére, a felújított Károlyi kastélyba. Ezután elsétáltunk Petőfi Sándor szobrához, amit szintén megkoszorúztunk, majd hazaindultunk.

Nagyon élveztük a kirándulást és köszönjük a HATÁRTALANUL pályázat adta csodás táborozást.